0

دزدي با نداي الله اكبر

Posted by زولانه on ۲۳:۲۴ in

كرزي ننگ بر تو

اسپنتا ننگ بر تو

كابينه بر يكايكتان ننگ بر شما

ولوسي جرگه ، مشرانو جرگه و در كل من، تو و ما ننگ بر ما ننگ بر ما

طرح انتقال آب سد دوستي به شهر مشهد امروز در ميان فرياد الله اكبر احمدي نژاد و ديگر اوباش ايراني رسما به بهره برداري رسيد. اين طرح شامل يک خط لوله فولادي به قطر 2 متر و به طول 182 کيلومتر، 5 ايستگاه پمپاژ و يک واحد تصفيه خانه به ظرفيت 6 متر مکعب در ثانيه با تونلي به طول 930 متر است. (اين را مقايسه كنيد با افغانستان كه بدليل نبود امكانات هر آن تعداد از زمينهاي ما كه بالاتر از بستر رود قرار گرفته اند از آب آن بي بهره مانده اند)

طرح انتقال آب سد دوستي به مشهد در 75 کيلومتري جنوب شهر سرخس با هدف انتقال و تصفيه 150 ميليون مترمکعب در سال 70 فيصد آب شرب و صنعت شهر مشهد و روستاهاي مسير را تامين مينمايد.



سد دوستي كه بر روي آب رود هريرود بسته شده طرحي است اشتراكي مابين ايران و تركمنستان اما بدون حضور و اطلاع افغانستان.



آن زمان كه افغانستان در آتش جنگ در زمان طالبان ميسوخت ايران با تركمنستان پايه هاي بندي را مستحكم نمودند كه آب آن حق مسلم مردم و ملت افغانستان بود اما بدون كوچكترين توجهي به اين امر و بدون كدام مشورت و بر خلاف تمام موازين حقوقي بين المللي اين بند احداث گشت و آبگيري شد و هيچ كس صدايش هم بلند نشد.

و حال طرح انتقال آب اين بند به مشهد هم افتتاح گشت.

در قرني كه اكثر جنگها بخاطر آب است اين چنين دولت نژاد پرست و غاصب ايران سرمايه هاي خداداد ما را به يغما ميبرد و هنوز هم هيچ نهاد و ارگاني از افغانستان بر اين مساله اعتراضي نمي كند.

ايران در اين سالها با فتنه و خريد عوامل داخلي مانع از احداث بند سلما بر روي هريرود در هرات گشته است تا خود از اين سرمايه ملت افغانستان بهره برداري نمايد.

كرزي از براي خدا يك بار براي ملتت كار كن و اعتراض كن سفير ايران و تركمنستان را به وزارت امور خارجه بخوان بمان اعتراض افغانستان از اين دزدي آشكار در مجامع بين المللي به ثبت برسد و گر نه حق مالكيت بر آب خودت را از دست خواهي داد.اگر هم اكنون نميتواني حق خود را اعاده نمايي بمان سندي باشد تا در آينده فرزندان ما ادعاي اين آب را كرده بتوانند.

بخدا ايران نمي ماند بند سلما را احداث نمايي چون خودش بندي احداث نموده و ادعاي مالكيت و حق آبه مينمايد بخدا دنيا در نيم قرن بعد خاطر يك ليتر آب شاهد كشتار هزاران انسان خواهد بود چرا بر حقوق ملتت پا فشاري نميكني اين لكه ننگ را بر خود نخر بمان قاطعيت اكنون تو را فرزندان ما با سرافرازي ياد نمايند به تمام مقدسات قسم آيندگان تو را نفرين خواهند كرد اگر هيچ عكس العملي نشان ندهي

تو را بخدا كمكي حقوق بين الملل را در زمينه آبهاي بين چند كشور را مطالعه كن و عواقب عدم اعتراض اكنون افغانستان را در آينده اين آب بسنج.

چه طور ايران ادعاي حق آبه از هيرمند را دارد ، چطور ايران آب را بر روي زرنج قطع ميكند چطور ايران مانع از احداث بند سلما و كمال خان گرديده و چطور ايران به اين گستاخي دزدي حق ما و فرزندان ما را به نام خود با نداي الله اكبر جشن ميگيرد.

آخر تا بكي؟ آخر تا بكجا؟

برادران اين دزدي ايران را آشكارا بر همگان فاش نمائيد،كمپين تشكيل دهيد اين آب كه به يغما رفته نجات بخش فرزندان آينده اين آب و خاك (افغانستان) است.


|

Copyright © 2009 از ديار غربت All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.