0

آموزش و پرورش ایران و مهاجران قانونی

Posted by زولانه on ۲۱:۵۶ in
در آستانه اول مهر و بازگشایی مدارس نعمت الله محرابي مسئول واحد اتباع خارجي وزارت اموزش و پرورش شرايط ثبت نام اتباع بيگانه در مدارس ايران رااینگونه اعلام کرد .

دانش اموزان اتباع بيگانه براي ثبت نام در مدارس ايراني بايد داراي گذرنامه با پروانه اقامت داراي اعتبارحداقل 6 ماه ، كارت هويت ويژه اتباع خارجي ، دفترچه پناهندگي و برگه تردد خروجي مدت دار داراي اعتبار تا اول شهريور 87 باشند.
( قسمتی که قرمز شده یعنی جزو مهاجران قانونی دارای مدارک اقامتی کاملی باشی)


وي افزود:همچنين براساس دستور العمل جديد مهلت پروانه اقامت اتباع بيگانه داراي مادر ايراني براي ثبت نام در مدارس از 6 ماه اعتبار ، به 3 ماه اعتبارکاهش يافت .

محرابي ثبت نام و ورود اتباع افغاني به مقطع پيش دانشگاهي و مراكز آموزشي استعدادهاي درخشان ، نمونه دولتي ، هنرستانهاي فني و حرفه اي و كاردانش را ممنوع اعلام كرد .

( من نمیگم دوستان ایرانی بگن در کجای دنیا برای مهاجران قانونی اینگونه رفتار شده که در ایران با مهاجران می کنند . درد یکی دو تا نیست که اگه از رفتار ایران با مهاجران غیر قانونی بگی می گن اونا غیر قانونین اما ...)


وي تاکيد کرد : اعضاي درجه اول خانواده هاي شهدا و جانبازان افغاني ، فرزندان زنان ايراني داراي پروانه زناشويي قانوني با اتباع افغان ، فرزندان طلاب و روحانيون افغان، فرزندان ديپلماتها و شخصيتهاي موثر علمي و سياسي افغاني ، افراد داراي دفترچه پناهندگي و فارغ التحصيلان نخبه افغاني داراي معدل كتبي 17 و بالاتر از اين ممنوعيت مستثني هستند.

مسئول واحد اتباع خارجي وزارت اموزش و پرورش خاطر نشان کرد : شهريه ثبت نام اتباع افغان در مدارس ايراني در اختيار شوراي آموزش و پرورش هر استان قرار گرفته است .

محرابي اضافه کرد: اتباع افغاني همچنين با داشتن مدارك اقامتي مي توانند در دوره هاي آموزشي نهضت سوادآموزي به صورت رايگان شركت كنند.



این هم از برخورد ایران با مهاجران قانونی خودش اینو هم بیاد داشته باشید با توجه به این که زمان زیادی از اقامت مهاجران قانونی افغانی در ایران گذشته می شه گفت ۹۰ درصد این بچه مدرسه ای ها متولد ایران هستند برای ثبت نام در مدارس علاوه بر مبلغی بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان که می گیرند هیچ ابتدا باید بری و عوارض شهرداری کل اعضا خانواده تو هم پرداخت کنی تا دولت بدون داشتن هیچ گونه منتی هزاران هزار منت هم سرت بگذاره

فنی حرفه ای نه

کاردانش نه

پیش دانشگاهی نه

می دونید منظورش چیه ؟ منظورش اینه که مهاجران قانونی ایران تنها حق دارند در رشته های نظری تحصیل کنند بدون این که پیش دانشگاهی بتونند برند و معنیش این که نمی تونند دانشگاه هم برند و عاقبت !!!

بله افغانیی که دیپلم گرفته و هیچ کاری بلد نیست و تازه باید بره و کارهای شاقه پدرش رو دنبال کنه !!!

به این میگن با پنبه سر بریدن نظر شما چیه؟؟؟


|

Copyright © 2009 از ديار غربت All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.