0

جوابيه

Posted by زولانه on ۲۳:۱۹ in
اما در جواب نقد ابو المعالي

اين آقا ضمن اين كه ادعا داره قصد توهين ندارد اما اين كار را به صراحت انجام داده است و از پراكنده گويي شكايت نموده و خودش پراكنده تر سخن رانده حال بماند برسيم به اصل ماجرا البته اصل ماجرا اين جاست كه اين برادر همه چيز را مطلق فرض نموده و نسبيت را بكل از بين برده و همين قضيه ايشان را كمكي رنج داده
برادر در مورد كله خامي ازبكان خودشان قبول دارند و اذعان دارند كه همچين صفتي را براي آنها بكار ميبرند هر چند خود من اين را قبول ندارم و اما در مورد كله خامي هزاره ها بايد عرض كنم منظور از لحاظ درك سياسي است نه آن مورد كه شما در ذهن پرورانده ايد و از لحاظ درك سياسي بايد اذعان نمود كه مردم هزاره همانند ساير اقوام در سطح بسيار پائيني قرار دارد و عوامل ديگر همچون تفاوت مذهب سبب گشته اين مقوله در مورد هزاره ها بيشتر پيش بيايد.
قضاوت در مورد تاريخ خواني و سياسي بودن در دنياي مجازي هيچ صحيح نيست اين كه هر كس نظري مخالف ما داشت متهم به نفهمي و كج فهمي گردد عادتي است كه اغلب ما مردم داريم كه شما هم بدانسو رفته ايد.
اما در مورد عبدالرحمن و جنايات آن بنده اگر بيش از شما معلومات نداشته باشم قطعا كمتر هم نيست و نميتوان در يك مقاله اين نظريه را كه چه مقدار هزاره ها مقصر بودند را توضيح داد. اما قبول كنيد ما خودمان هم مقصر بوديم ما نه به معناي عامه بلكه زعماي قوم كه اعم از ملاها و ميرها ميشود و آن هم نه همه بلكه تعدادي از آنها كه باعث دودستگي بين آنها شد .
چيزي كه در ديدگاه هاي شما مشهود است اين است كه بسيار دوست داريد همه مطالب را بطور مطلق در نظر بگيريد و در قبال اكثر نقدهايتان از مقاله بنده يا ساير دوستان اين ديدگاه باعث انحراف ذهنتان گشته است كه اگر شما آنها را بطور نسبي فرض نمائييد همه مشكلات حل خواد شد.
اگر ما روحانيون را مورد تاخت قرار داده اين و در جايي به نقش مزاري اشاره نموديم هم همين است هدف آن 1500 روحاني بود كه سال 2002 جهت تبليغ از ايران به افغانستان اعزام شدند تا مردمان هزاره را ضد آمريكا بشورانند و خود ديديد يك عده روحاني داخل وطن در مقابلشان ايستادند و اين حربه ايران شكست خورد.
آري برادرك قند شما در مقاله واگرايي هم همين اشتباه را مرتكب شديد چرا كه در مورد رابطه با ايران هم يكجانبه و مطلق در صدد نفي يا عدم نفي آن هستيد كه اشتباه است آن طور كه شما گفته ايد رابطه با ايران به جهت هم زباني و رجوع به منابع فارسي ايران غير ممكن است بله اما هدف اين است كه از لحاظ ايدئولوژي و سياسي مستقل از ايران باشيم و نه از لحاظ منابع علمي و ...
برادر بزرگوار يا شما از سياستهاي ايران آگاهي كامل نداريد و يا عامدانه قصد داريد ايران را دوست مردم ما معرفي نمائييد كه اين گونه نيست.
اين جمله تان "دشمنی تان با ایران را به عهده بی خبری تان از دنیای سیاست می گذارم" ميشود بدانم شما تا چه حد آشنايي داريد بنده كه خود غرق در اين مسائل بوده و هم اينك نيز هستم آن هم نه سطحي بلكه كاملا عميق و در دل آن قرار داشتم و بايد بگويم شما كمي تحقيق كنيد تا اصل ما وقع را دريابيد.
اگر از حماس ميگوئييد به تاريخچه تشكيل آن نظري بيندازيد تا بدانيد چرا تشكيل شد و چرا بال و پر گرفت كمي هم در مورد عقايد و ايدئولوژي آن تحقيق كنيد بد نيست.
در پايان عرض نمايم بنده نه به جهت غرض ورزي بلكه به حسب فعاليتهايي كه در آنها شامل بودم و از چند و چون قضايا با خبرم و نيز فعاليتي كه اكنون دارم با تعداد بسياري افراد سياسي اعم از افغاني و ايراني در ارتباطم و روزانه به درد دل و رنج و آلام كم كم 20 هموطن گوش ميكنم و هر چند در بين اينهايم اما از اينان جدايم چون ميدانم
در آخر در مورد هر كدام خواستيد با ايميل بفرمائييد تا به شما معلومات بيشتر بدهم كه اين مقال جاي باز نمودن تمام اينتها نيست.



|

Copyright © 2009 از ديار غربت All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.