1

باز هم انتحار از نوع طالباني

Posted by زولانه on ۱:۳۵ in ,
انفجار بمبي در نزديكي مقر اصلي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي-ناتو- تنها پنج روز پيش از انجام انتخابات رياست‌جمهوري در كابل به كشته‌‌شدن هفت نفر و زخمي شدن 91 نفر ديگر منجر شد. اين بزرگ‌ترين حمله تروريستي در كابل طي شش ماه اخير به شمار مي‌رود. وزارت دفاع افغانستان در بيانيه‌اي اعلام كرده است که اين حادثه ناشي از انفجار يک خودروي بمبگذاري شده در مقابل در ورودي نيروهاي بين‌المللي ياري امنيتي (‌آيساف) تحت فرمان ناتو بوده است. در اين بيانيه آمده است که بمبگذار افراد غيرنظامي را هدف قرار داد و سه نفر را کشته ۷۰ نفر ديگر را زخمي کرده است. وزارت دفاع همچنين گفته است که احتمال افزايش آمار تلفات اين انفجار وجود دارد. محل انفجار يکي از محلات به شدت کنترل شده است و به طور دائمي تحت نظارت ماموران امنيتي قرار دارد. علاوه بر مرکز فرماندهي ناتو، وزارت حمل نقل، تلويزيون ملي و سفارت ايتاليا هم در نزديکي محل انفجار قرار دارند. سفارت آمريکا هم در همين خيابان است، ولي تنها شمار معدود خودروهايي که مجوز تردد از مقابل اين سفارت را دارند مي‌توانند از آنجا عبور كنند .
اين انفجار درحالي به وقوع پيوست که راننده خودرو بمب گذاري شده توانسته بود از محل هاي مختلف ايست بازرسي عبور کند و خود را در مقابل در ورودي نيروهاي بين المللي کمک کننده به امنيت افغانستان (ايساف) منفجر نمايد.
همچنين اين حادثه در حالي رخ داد که يک دستگاه بالون هوايي که به دوربين هاي مختلف تصوير برداري و عکاسي مجهز است هفته گذشته براي افزايش ضريب امنيتي در منطقه "بالاحصار" کابل نصب شده و گفته مي شود، محل کنترل بالون در ستاد مرکزي نيروهاي ايساف قرار دارد.

گروه طالبان مسووليت اين انفجار را به دوش گرفته و ذبيح الله مجاهد سخنگوي اين گروه گفته است که فرد بمبگذار يک افغان ساکن منطقه بگرامي کابل بوده است. به گفته اين سخنگوي طالبان، بمبگذار انتحاري از يک خودرو که حدود ۵۰۰ کيلوگرم مواد منفجره در آن جاسازي شده بود، استفاده کرد. لحظاتي پس از انفجار با آنکه پليس، محلات نزديک به انفجار را به محاصره درآورد، دهها خبرنگار داخلي و خارجي که براي پوشش اخبار انتخابات به کابل سفر کرده‌اند به محل حادثه رسيدند.


|

1 Comments


دوست محترم
اگر اينطور كه ادعا مي كنيد تحولات جهاني در كشور شما تاثير گذار است و دنيا يك دهكده جهاني است چرا بيشتر مطالبتان از ايران است ؟
مگر نه اينكه نقش امريكا - عربستان - پاكستان در كشور شما پر رنگتر است ؟ چرا از آنها كمتر چيزي مي نويسيد ؟
ضمن آنكه مطالب شما در مورد مسائل داخلي ايران بنظر نمي رسد براي كشورتان خيلي اهميت داشته باشد
(مانند نامه كديور و يا هاله نور احمدي نژاد )
دوست عزيز كسي شما را مجبور به پذيرش خامنه اي نكرده مي توانيد نپذيريد
مثل اكثر جوانان ايران
شما را كه مجبور به ماندن در ايران نكردند اگر از شرايط فعلي ناراحت هستيد مي توانيد به خانه برگرديد اين ما هستيم كه مجبور به ماندن در خانه هستيم نه شما
شما در مطلبي يك نامه پر از تملق به مير حسين موسوي نوشتيد چون فكر مي كرديد او رييس جمهور آينده است آيا تملق از او براي كشور شما اهميتي دارد ؟
بنده بعنوان يك ايراني به دولت و ريسس جمهور فعلي ايران انتقادات زيادي دارم اما اين را بدانيد مانند ديگر ايراني ها اين مسائل را داخلي مي دانم و مطمئن باشيد مردم ايران ممكن است خواستار عزل او باشند اما در برابر بيگانگان موضع واحد دارند
جوانان ايران در همين درگيري هاي اخير بهاي زيادي دادند مجروح و شهيد شدند به زنداند رفتند به خاطر وطنشان نه اينكه اين وسط بيگانگان هم براي ما شاخ بشن و تعيين تكليف كنند

و پس بي جهت خودتون را وارد معركه اي كه ارتباطي به شما ندارد نكنيد
به كشور خودتان بپردازيد و سعي كنيد مشكلات خودتان را حل و فصل كنيد چون هيچ ايراني حتي آدمي مثل احمدي نژاد را ول نمي كند طرف غريبه اي مثل شما را بگيرد كه هدفش تجزيه و نابودي ايران است

Copyright © 2009 از ديار غربت All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.